Zvirovići – Počitelj = 11,2 km
prikaz na 3D karti pogledati ovdje
predloženi most preko Neretve
-
U avgustu izbor izvođača radova na dionici Počitelj – Bijača
Do kraja godine počet će izgradnja dionice Počitelj – Bijača na koridoru 5C, nakon što je Vijeće ministara BiH jučer prihvatilo Inicijativu finansiranja kreditnim sredstvima Evropske investicione banke u iznosu od 100 miliona eura s alokacijom na Federaciju BiH, rokom otplate kredita od 25 godina, uključujući šest godina grejs perioda i povoljnu EURIBOR kamatu, piše bh. novinska agencija Patria.
Dionica Počitelj – Bijača, duga je 21,2 km, a podijeljena je na tri poddionice: Kravice – Bijača, Zvirovići – Kravice i Počitelj – Zvirovići. U okviru ove dionice je i veliki most kod Počitelja, dug kilometar, a visine 91 metar. Ensad Karić, direktor JP „Autoceste FBiH“ koje je i nosilac projekta kazao je da će izgradnja mosta na ovoj dionici biti najskuplji dio projekta.
“Od avgusta krećemo sa tenderskim procesom i izborom izvođača radova”, kaže Karić.
Ukupni projektni troškovi su procijenjeni na 202 miliona eura, od čega je EIB kredit 100 miliona eura, a ranije zaključen kredit s EBRD-om 60 miliona eura. Iznos sredstava koji nedostaje za izgradnju i nadzor nad izgradnjom, kao i za eksproprijaciju i projektiranje osigurat ćе se iz vlastitih sredstava.
“Izgradnjom ove dionice direktno će biti povezani Mostar i Bijača, a očekuje se da bi cijeli projekt olakšao trgovinu, doprinio razvoju turizma, regionalne i državne ekonomije i dodatno poboljšao život u cijelom regionu”, piše Patria.Poddionica Zvirovići – Kravice bit će otvorena 16. rujna, potvrdio je za RDV Ensad Karić, direktor Autocesta FBiH.
Inače, ova poddionica obuhvaća dio trase autoceste od Zvirovića, odnosno čvorišta Međugorje, do granice s Hrvatskom.„Značaj ove poddionice je doista velik jer su ovo prvi kilometri autoceste u ovom dijelu BIH i ono najvažnije- prvo povezivanje BIH sa europskom mrežom autoputeva.Radovi na ovoj poddionici su trajali pune 2 godine i ukupna vrijednost projekta je preko 80 milijuna eura.U ovaj iznos ulaze i radovi na regionalnoj cesti za Ljubuški, te planirani radovi koji kreću za 10-ak dana a odnose se na rekonstrukciju regionalne ceste od Čitluka prema Čapljini“, kazao je Ensad Karić direktor JP Autoceste FBIH koji su i financijeri ovog projekta, zajedno sa Europskom bankom za obnovu i razvoj.
Doznajemo kako će izgradnja novih kilometara autoceste kroz Hercegovinu krenuti vrlo brzo.
„Za mjesec dana će biti raspisan tender za nastavak izgradnje kroz Hercegovinu, točnije dionice
od Međugorja prema Počitelju i spoju s magistralnom cestom M17, što će biti novih 11 kilometara autoceste“, otkriva Karić.Ukupna vrijednost ovog projekta je oko 100 milijuna eura, a sredstva je već osigurala Europska investicijska banka.
Radovi na ovoj dionici trebaju početi početkom iduće godine i završiti za 2,5 godine.Karić: Tender za dionicu Međugorje-Počitelj početkom oktobraBosna i Hercegovina je na putu ubrzanog razvoja cestovne infrastrukture, posebno autocesta i brzih cesta, istaknuto je danas na početku dvodnevnog Četvrtog bh. kongresa o cestama koji je u Sarajevu okupio oko 300 učesnika iz 10 evropskih država.
Kongres je otvorio ministar komunikacija i transporta BiH Damir Hadžić koji je posebno istakao iskorak na gradnji autoputa na koridoru 5-C.
– Ali ono što je najveće ohrabrenje u 2014. jeste da je od augusta BiH u fokusu pažnje kroz projekte. Uspjeli smo napraviti diplomatsku pobjedu koja je našoj zemlji donijela, moguće, najveći projekat u oblasti cestovne infrastrukture, pored koridora 5-C, a to je Jadransko-jonska autocesta – istakao je Hadžić dodajući da će zaključci s ovog skupa i sugestije struke bitni pomno analizirani.
Kongres je uz pokroviteljstvo Ministarstva komunikacija i transporta i BiH organiziralo Udruženje konsultanata inžinjera BiH (UKIBiH), uz podršku Vijeća za regionalnu saradnju (RCC).
Predsjednik UKIBiH Ešef Gačanin kazao je da teme kongresa tretiraju aktuelni položaj cestovne infrastrukture u BiH i EU, te njen budući razvoj dodajući da je kongres posvećen razmjeni informacija i iskustava u realizaciji malih i velikih infrastrukturnih projekta u svim njihovim aspektima.
Kongres, kazao je Gačanin, ima za cilj da otvori putokaze za nove strategije razvoja cestovne infrastrukture, ukaže na nova moguća tehnička rješenja, upozna državne institutcije o stavovima stručnjaka, kao i da stvori odgovorniji odnos prema održivom razvoju cestovnog transportnog sistema.
Po riječima predstavnika RCC-a Sanjina Arifagića, cestovna infrastruktura je svakako u fokusu ne samo BiH nego i drugih zemalja regije na šta upućuju i zaključi berlinske konferencije.
U Berlinu je krajem augusta održana „Konferencija o zapadnom Balkanu“ na kojoj su se učesnici u finalnoj deklaraciji složili da “države učesnice dijele mišljenje da saobraćajna zajednica za zapadni Balkan kroz poboljšanje logističke povezanosti regiona prema jakoj potražnji evropskog tržišta može dati pozitivne impulse za ekonomski razvoj”. Taj zaključak daje novi zamah projektu Jadransko-jonske autoceste koja podrazumijeva povezivanje sedam država članica Jadransko-jonske inicijative.
Generalni direktor Evropske cestovne federacije (ERP) Christophe Nicodeme govorio je o transportnim koridorima i značaju cestovne mreže za društveni i ekonomski razvoj. Naveo je da se više od 83 posto kopnenog putničkog prijevoza odvija cestama, kao i više od 72 posto teretnog transporta što govori o njihovom značaju u ukupnom transportnom okviru.
Iskazujući podršku ERF-a, Nicodeme je kazao da bi Jadransko-jonska autocesta omogućila veću integraciju, mobilnost i trgovinu, kao i da ovaj projekt iziskuje značajniju saradnju svih zemalja preko kojih prolazi.
Direktor JP Autoputevi RS Dušan Topić i i JP Autoceste FBiH Ensad Karić su istakli da je evidentno da je došlo do napretka u izgradnji autocesta. Topić je uz ranije završene kilometra autoputa u RS, izdvojio dionicu Banja Luka – Doboj od 72 kilometra na kojoj se odvijaju intenzivni radovi i uz tu dionicu, kako je dodao Karić, u BiH ćemo imati više od 200 kilometara izgrađenog autoputa u vrlo kratkom periodu.
– U Federaciji BiH ćemo do kraja ove godine imati 102 kilometra autoputa. Na gradilištima je u protekle tri godine bilo angažovano 90 kompanija i oko 5.000 radnika – kazao je Karić naglašavajući da investicioni ciklus koji smo imali u tom periodu ne smije stati.
Autoceste FBiH nastavljaju ubrzano s novim aktivnostima i direktor Karić je najavio da već iduće sedmice počinje izgradnja dionice Zenica jug – Zenica sjever, a da će početkom oktobra biti raspisan tender za izgradnju dionice Međugorje-Počitelj u dužini od 11 kilometara.
Učesnike kongresa među ostalim pozdravili su i britanski ambasador u BiH Edward Ferguson i i ambasador Grčke u BiH Carlos Gadis koji su naglasili značaj dobre prometne infrastrukture za povezivanje ljudi i tržišta.
| Fena